Sælgende kommunikation

Brochurer og flyers er begge klassiske salgsredskaber. Et gennemtænkt layout, flotte billeder og en tekst, der kommer rundt om virksomhedens produkter, service, teknologi eller noget helt fjerde, er brochurens stærke sider. En brochure eller flyer har en vigtig funktion – den skal engagere målgruppen og formidle virksomhedens produkt og troværdighed.

I en brochure er der mulighed for at gå i detaljer – bare man husker, at teksten skal være skrevet i øjenhøjde med modtageren.

Brochurer og flyers kan blandt andet deles ud til kunderne – både nye og nuværende kunder, de kan bruges i forbindelse med udarbejdelse af tilbud, og de kan bruges ved præsentationer som eksempelvis messer, netværk eller workshops. En brochure eller flyer kan også indeholde en rabatkode, konkurrence eller en invitation til et arrangement

 Vigtige elementer for brochurer og flyers

  • Hvad er formålet med brochuren eller flyeren?
  • Hvem er modtageren?
  • Hvordan kommer brochuren eller flyeren ud til kunderne?
  • Hvordan passer produkt/virksomhed med brochurens eller flyers layout?