,

5 konkrete råd til effektiv markedsføring

Efter et forrygende forår er det nu tid til en update fra Wise Marketing og en tak til alle, der har samarbejdet med, anbefalet og givet input til Wise Marketing i løbet af den sidste tid.

Wise Marketing har en håndfuld fantastiske samarbejdspartnere til at løse STORE som små marketing-, kommunikations- og webopgaver. Vi arbejder lige nu på nye spændende ydelser, som vi præsenterer i efteråret – og vi glæder os til at vise jer en række cases fra foråret, som vi er meget stolte af.

Men først får I her nogle konkrete råd til at komme godt i gang med markedsføringen i efteråret – og flere gode råd er på vej…

Effektiv markedsføring for mindre virksomheder

5 konkrete råd til markedsføring i efteråret 2019

  1. Lav en plan
    En enkel og overskuelig plan evt. i Excel opdelt i måneder, uger og aktiviteter.
    Lav en kolonne til sidst med plads til budget.
    Brug farver i planen for at skabe overskuelighed – gerne virksomhedens egne farver.
  2. Beslut et budget
    Afsæt et beløb til markedsføring i 2. halvår 2019.
    Fordel beløbet på de forskellige aktiviteter f.eks. trykte annoncer og Facebook annoncering.
    Indsæt beløbene ud for de respektive aktiviteter.
  3. Beslut kampagneperioder– perioder med et ekstra eller særligt fokus
    Beslut fokusområder for efteråret. Det kan f.eks. være branding af virksomheden, promovering af nye produkter eller relancering af eksisterende produkter med et nyt fokus.
    Indsæt kampagneperioder og fokusområder i planen.
  4. Beslut kommunikationskanaler
    Beslut hvilke kanaler, der bruges til løbende kommunikation og kampagneperioder. Det kan f.eks. være annoncering, pressemeddelelser, nyhedsbreve, social media marketing, messedeltagelse, netværksmøder eller events. Indhold udarbejdes løbende iht. kommunikationsstrategi.
  5. Brug planen aktivt – der giver ro og overblik
    Hold dig til planen men vær åben for kreative input og gode tilbud. Bevar evt. et mindre buffer-marketing-budget, som kan bruges til spontane ideer og pludselige nye muligheder. Indarbejd ideer og nye muligheder i planen – så er du allerede lidt bedre forberedt til næste år 🤓

Rigtig godt markedsføringsefterår til jer alle!