Kundecases

Gode referencer er guld værd

Når vi mennesker er i tvivl om, hvad vi skal gøre, bruger vi oplysninger og referencer fra vores omgivelser til at beslutte os. Derfor er kundecases og referencer et effektivt og troværdigt værktøj i virksomhedens markedsføring.

De bedste kundecases er lavet med henblik på at give nye og nuværende kunder stikord, som hjælper dem med at træffe en beslutning; hvad siger andre om virksomhedens produkt? Er det en fornuftig virksomhed at arbejde sammen med?

Kundecases kan bruges på virksomhedens hjemmeside, deles på de sociale medier, samles i en brochure eller på en flyer, der kan udleveres på messer, præsenteres i salgsmateriale – eller indgå som en kort artikel i virksomhedens nyhedsbrev.

Vigtige elementer for kundecases

  • Kundecases er troværdige – det er ikke virksomheden selv, der roser eget produkt eller ydelse
  • For at få mest muligt ud af kundecases og referencer bør virksomheden have en alsidig palette af cases, som hver især er målrettet forskellige typer af kunder, og som illustrerer forskellige kundeudfordringer
  • Kundecases og referencer skal fortælle kundens historie: Hvilken udfordring stod kunden med? Hvad var løsningen? Hvor står kunden i dag? Hvad har det betydet for kundens forretning?